søndag den 17. januar 2010

Lækreste sunde Hummus MUMS!!




Fandt lige denne lækre, men lidt anderledes hummus / hommus opskrift i min fattigmandskogebog. Der er ingen olie i, så der er en mange kalorier at spare :D

Normalt ville man nok blende hummusen men jeg kan bedst lide den lidt grov, derfor har jeg bare brugt en kartoffelmoser (kender ikke lige det rigtige navn) til at mose dem med.

Du skal bruge:

200 Gram kikærter (bare fra dåse, eventuelt lidt vand fra dåsen eller kogevand
1 stor fed hvidløg, eller 2 mindre
Saften fra ½ citron
2 spsk. tahin
1-2 spsk tamari, soya kan oså bruges.

Eventuelt lidt salt, persille.

Bland kikærter og hvidløg. Mos eller blend dem.
Tilsæt resten, og smag til. Hvis du synes mosen er for tyk, kan du tilsætte lidt vand fra dåsen eller kogevand.

Jeg lover dig!!!! Dette er den bedste hummus jeg nogensinde har fået. Den er virkelig virkelig god!!

Enjoy :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar